Stawiamy ważne pytania

Skutki zmian spowodowanych epidemią koronawirusa dotknęły większość branż w naszej gospodarce. Doświadczył ich także Kongres Kadry. Mając na uwadze tempo zmian oraz nieprzewidywalność rozwoju sytuacji w Polsce, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kolejnej edycji Kongresu w formule online.

Chcemy odpowiedzieć na wiele pojawiających się dziś pytań. Dlatego wśród tematów, które poruszą praktycy i ekspercie biznesowi znajdą się między innymi pytania o to: jak epidemia wpłynęła na funkcjonowanie biznesu, jaka rola w tej zmianie przypada działom HR; zwalniać, utrzymywać a może zatrudniać, jakie rozwiązania są najlepsze; jak kontrolować i motywować pracowników zdalnych – i wiele innych.

Zapraszam do sprawdzenia programu wydarzenia. Spotkajmy się już w maju i porozmawiajmy o tym, co robić dziś i jak będzie wyglądał świat jutra.

Anna Włudarczyk
Menedżer projektu Kongres Kadry

Poznaj program

Dajemy radę
18/05/2020
Stawiamy na przywództwo
19/05/2020
Patrzymy w przyszłość
20/05/2020
Kongres Kadry+
21/05/2020

Dzień dobry ze studia!

Anna Włudarczyk
Menedżer projektu Kongres Kadry
Monika Nowacka-Sahin
CEO, meet&grow
Nikolay Kirov
Praktyk z zapleczem naukowym. Trener, mówca inspiracyjny, doradca i wykładowca akademicki.

Powitają Państwa organizatorzy KK Online oraz Nikolay Kirov - moderator pierwszego dnia Kongresu

12:10 - 12:40

Jak ogarnąć siebie i emocje w sytuacji izolacji, technostresu i pracy w domu

Nikolay Kirov
Praktyk z zapleczem naukowym. Trener, mówca inspiracyjny, doradca i wykładowca akademicki.

• Czy wiesz, że długotrwałe napięcie i stres powodują większe szkody w organizmie niż np. stres wynikający ze śmierci osoby bliskiej?
• Czy zdajesz sobie sprawę, że możesz świadomie zarządzać swoim stresem, emocjami i umysłem niezależnie od czynników zewnętrznych?
• Uczestnicząc w wystąpieniu zainspirujesz się jak dbać o swoją energię wewnętrzna i poradzić sobie w zmianie, w której się znaleźliśmy.

12:40 - 12:45

Studio Kongresu

12:45 - 12:50

WIDEO: Super Memo

Super Memo

Nurtownik HR: czym żyją dziś praktycy? Premierowe wyniki nowego badania

Dawid Zaraziński
Dyrektor komunikacji, meet&grow
Anna Szymczak
Menedżer projektów badawczych, Experience Institute

Meet&grow, organizator Kongresu Kadry oraz firma badawcza Experience Institute połączyły siły, aby stworzyć projekt Nurtownik HR.

Czym jest Nurtownik HR? To powtarzane dwukrotnie w ciągu roku badanie, które pozwoli poznać (i porównać w czasie!) istotne w danym okresie wyzwania, przed którymi stoi HR. Respondenci – poprzez specjalną ankietę – mówią, jakie zagadnienia są dla nich dziś najbardziej palące, gdzie skupiają swoją uwagę. Dzięki temu nie tylko możemy trzymać rękę na pulsie branży HR, ale poznać się nieco lepiej.

Wyniki pierwszej edycji badania prezentowane będą premierowo podczas Kongresu Kadry Online. Raport badawczy dostępny będzie także w specjalnej publikacji elektronicznej, która będzie dostępna bezpłatnie dla wszystkich uczestników Kongresu.

13:00 - 13:00

Studio Kongresu

Pandemia wcale nie oznacza podcięcia skrzydeł, może być wiatrem w żagle. To zależy jak do tego podejdziesz!

Jan Barcicki
Neuron Cube
Marta Barcicka
Doświadczony praktyk HR, obecnie pracuje w branży game industry. Wspólnie z mężem prowadzi także firmę Neuron Cube.

Właśnie przeszłam na urlop wychowawczy. Miałam spędzać więcej czasu z dziećmi, a w międzyczasie planowałam założyć i rozwijać moją firmę, w której świadczyć miałam usługi HR. Otrzymałam nawet pokaźne dofinansowanie na rozwój działalności.
I nagle BUM! PANDEMIA! Co tu robić? Wszystkie plany wzięły w łeb...
O tym jak czas pandemii pozwolił mi i mężowi znaleźć całkiem nową alternatywę. Jak poradziliśmy sobie ze zmianą w cieniu kryzysu. I o tym jak nasz świat się zmienił, a w domu podczas kwarantanny czujemy się jak na wojnie...

13:20 - 13:30

Przerwa kawowa

13:20 - 13:25

WIDEO: ICAS

ICAS

Zmiana wartości - zmiana priorytetów - zmiana zadań. Moje doświadczenia na froncie biznesowej walki ze skutkami epidemii.

Tomasz Krzeszowski-Waloszek
Praktyk biznesu - dyrektor ds. pracowników i komunikacji, pełnomocnik zarządu ds. epidemii Grupy Kapitałowej KGL w Warszawie.

Jeżeli "czarny łabędź" to zdarzenie zupełnie nieprzewidywalne, to do takich należy obecna pandemia - żadną miarą nie mogliśmy się do niej przygotować, zaplanować działań czy przećwiczyć właściwych scenariuszy postępowania. Reagujemy więc w sposób dla siebie najbardziej naturalny, korzystając z dostępnych skryptów zachowań. Ma to ogromne przełożenie na naszą sferę prywatną i sposób prowadzenia biznesu, za który jesteśmy odpowiedzialni. Ujawnia też prawdę o naszej kondycji. Nie-pouczająca prelekcja o obserwacjach psychologa i doświadczeniach menedżera.

13:50 - 13:55

Studio Kongresu

13:55 - 14:15

Wsparcie HR szyte na miarę w firmie produkcyjnej

Agnieszka Godlewska
HR Business Partner w firmie Blum

Od połowy marca tego roku znaleźliśmy w zupełnie nowej rzeczywistości, która wymaga od działów HR niezwykłej elastyczności i szybkiego działania.
Jak zaplanować działania rozwojowe aby dać ludziom w organizacji wsparcie jakiego oczekują? Jak dopasować działania do różnych grup docelowych w firmie produkcyjnej?
Opowiem o tym na przykładzie działań, jakie podjął dział HR w firmie Blum.

14:15 - 14:30

Studio Kongresu

14:15 - 14:25

Lunch online! Wspólne gotowanie z CulinaryOn

CulinaryOn

Wyruszamy w kulinarną podróż z CulinaryOn i Kongresem Kadry! Zwiedzimy i zasmakujemy śródziemnomorskiego łososia na sałacie! Przepisy uczestnicy otrzymają mailowo przed wydarzeniem.

14:30 - 14:50

Przerwa obiadowa

14:45 - 14:50

WIDEO: Extended Tools

Extended Tools
14:50 - 15:25

Trudna sprawa, czyli jak sobie radzić z ludźmi, gdy coś idzie nie tak

Tomek Michniewicz
Zawodowy podróżnik, organizator i lider wyczynowych wypraw do dżungli, buszu i na pustynie. Jeden z najwyżej cenionych mówców motywacyjnych w Polsce

Tomek Michniewicz zdradza techniki, których używa na wyprawach, gdy sytuacja wymyka się spod kontroli. Na wyprawy zabiera zespoły firmowe i indywidualnych klientów, często – powiedzmy – nie do końca przygotowanych na takie wyzwania. Reakcje są skrajnie różne – od zniechęcenia, przez zmęczenie, po panikę. Na każdą z nich również lider musi reagować inaczej.
• Jak umiejętnie motywować ludzi, gdy wydaje się to już niemożliwe?
• Jak prawidłowo reagować w nagłych kryzysach?
• Ukryta motywacja - dlaczego menadżerowie często nie rozumieją swoich pracowników?
• Jak sobie radzić z samozwańczym „liderem z tylnego fotela”?
• Jak przeciwdziałać rutynie?
• Jak prawidłowo wyznaczać cele (w praktyce, a nie na papierze)?
• Co powinien zrobić lider, gdy to on sobie nie radzi?
• Minimum wysiłku i maksimum korzyści, czyli dżunglowy survival w zarządzaniu.
• Krytycznym okiem o sobie, czyli kiedy to lider nieświadomie popełnia błąd?
• Konflikty w zespole – jak im przeciwdziałać, i co zrobić, gdy jest już za późno?
…i czy w ogóle można się poddać?
Tomek Michniewicz nienachalnie, w zupełnie nie szkoleniowym stylu, bez danych i wykresów pokazuje prawdziwe przykłady ze swoich wypraw, gdy to relacje w zespole decydowały o „być albo nie być”.

15:25 - 15:25

Studio Kongresu

15:25 - 15:50

Jakie narzędzia ma pracodawca, aby przejść kryzys gospodarczy „suchą stopą”. O tarczy antykryzysowej i nie tylko

Paweł Sych
Radca prawny w kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter

W trakcie prezentacji zostaną poruszone następujące kwestie:
• Obniżenie wymiaru czasu pracy pracowników więcej, niż o 20%.
• Obniżenie wynagrodzenia pracowników.
• Czasowe zawieszenie/obniżenie premii, dodatków i innych składników wynagrodzenia.
• Rezygnacja z corocznych podwyżek (inflacyjnych)/premii uznaniowych.
• Zawieszenie stosowania ZUZP. Wypowiedzenie ZUZP lub porozumień zbiorowych.
• Oszczędności w zarządzaniu czasem pracy.
• Rezygnacja ze stosowania ZFŚS lub zawieszenie stosowania ZFŚS.

15:50 - 16:00

Przerwa kawowa

15:55 - 16:00

WIDEO: Sektorowa Rada ds. Kompetencji, Finanse

16:00 - 16:40

SISU - odporność psychiczna i hart ducha w obliczu wyzwań

Szymon Kudła
Mówca i inspirator biznesowy.

Sisu to unikalne, fińskie słowo, oznaczające wytrzymałość, upór, siłę woli, hart ducha, ale również odwagę, dumę i determinację w dążeniu do określonego celu pomimo przeciwności losu lub barier fizycznych. To, do czego my potrzebujemy kilkunastu (jakże ważnych!) słów, Finowie zmieścili w dwóch prostych sylabach. W zwariowanym, niepewnym otoczeniu biznesowym, w obliczu recesji oraz niespotykanej od 100 lat ogólnoświatowej pandemii, sisu wyrasta na kluczową kompetencję XXI wieku. Wzmocnij swoje sisu (w tym zdolność do brania na klatę niespodziewanych trudności), a przy tym odzyskaj dobrą energię i nadzieję na lepsze jutro.
Wybrane pytania:
• Dlaczego w obliczu trudności niektórzy odnajdują nowe pokłady mobilizacji i pozytywnej energii, podczas gdy inni kompletnie się rozsypują?
• Jakie postawy i przekonania wzmacniają sisu?
• Czy rzeczywiście optymistom żyje się łatwiej?
• W jaki sposób więzi z bliskimi wpływają na nasze sisu?
• Dlaczego działanie jest lepsze niż wyczekiwanie?

16:40 - 17:00

Studio Kongresu: zakończenie pierwszego dnia Kongresu

Dzień dobry ze studia!

Anna Włudarczyk
Menedżer projektu Kongres Kadry
Ewa Błaszczak
Mentor liderów, strategiczny konsultant biznesowy, wykładowca MBA Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert zwinnego zarządzania (agile), komunikacji, angażowania i innowacyjności.

Powitają Państwa organizatorzy Kongresu Kadry Online oraz Ewa Błaszczak - moderatorka drugiego dnia Kongresu.

12:05 - 12:40

Matematyka Serca. Naukowe podejście do zarządzania energią, emocjami i efektywnością osobistą.

Ewa Błaszczak
Mentor liderów, strategiczny konsultant biznesowy, wykładowca MBA Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert zwinnego zarządzania (agile), komunikacji, angażowania i innowacyjności.

Technologia opracowana w oparciu o 25 lat badań prowadzonych przez HeartMath Institute w Kalifornii to innowacyjne podejście do poprawy samopoczucia emocjonalnego i do zapewnienia optymalnego funkcjonowania mózgu i całego organizmu. Stosowane jest przez neurochirurgów, kardiochirurgów, służby specjalne i wszędzie tam, gdzie panuje stres, sytuacja jest nieprzewidywalna i jednocześnie potrzebna jest koncentracja, aktywny spokój, racjonalne myślenie i szybkie, kreatywne reagowanie na zmiany.
Naucz się zmieniać wzór rytmu serca, aby uzyskać koherencję, czyli spójność fizjologiczną pomiędzy sercem i mózgiem. To naukowo mierzalny stan charakteryzujący się zwiększonym ładem i harmonią w naszym mózgu, emocjach i ciele.

Matematyka Serca to narzędzia pracy z sobą oraz zaawansowana technologia, która pozwala:
• zbudować osobistą odporność
• zatrzymać energetyczne „wycieki”
• podnieść zdolność jasnego, kreatywnego myślenia, pracy pod presją i rozwiązywania problemów
• zminimalizować objawy stresu takie, jak zmęczenie i bezsenność
• poprawić koordynację i refleks
• zbudować długofalowe relacje oraz komunikację i współpracę w zespołach.

12:30 - 12:30

Studio Kongresu

Zarządzanie ludźmi w czasach kryzysu

Małgorzata Bieniaszewska
Właścicielka MB-Pneumatyka.

Zarządzanie zespołem dzisiaj, to częściowo konsekwencja Twoich wcześniejszych działań jako lidera. Być może dziś spijasz śmietankę, albo przełykasz żabę. Jeśli Twój zespół był samodzielny, odpowiedzialny, realizował proaktywnie cele bez ciągłego monitorowania (mikro-menedżment), to dzisiaj będzie to kontynuował. Jeśli wcześniej zaś opierał się o Twoje decyzje, kontrole i dyrektywne zarządzanie, to tym większe wyzwanie przed Tobą stoi dziś.
Warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
- Czy znasz różnicę między zespołem, a grupą?
- Czy jest możliwym budowanie zespołu w kryzysie, gdy większość pracowników pracuje w home office?
- Jakie są etapy budowania zespołu?
- Jaką rolę odgrywa lider na każdym z tych etapów?
A na koniec podzielę się konkretnymi wskazówkami, co zrobić, aby ludzie czuli się zespołem, nawet w takich dziwnych czasach, jak obecne, kiedy „real” dzieje się online.

12:55 - 13:10

Studio Kongresu

12:55 - 13:00

WIDEO: ICAS

ICAS
13:05 - 13:10

WIDEO: SuperMemo

Super Memo
12:55 - 13:10

Przerwa kawowa

Ramię w ramię. Partnerstwo kobieta-mężczyzna i pracownik-pracodawca. Jak wzmacniać owe partnerstwa w czasach pracy zdalnej i odosobnienia?

Wioleta Marciniak-Mierzwa
Dyrektor Departamentu Wynagrodzeń, Benefitów i Raportowania, BNP Paribas Bank Polska
Karol Bukala
Head of HR Poland NatWest Poland
Karolina Andrian
Działaczka na rzecz kobiet, założycielka i prezeska Fundacji Share The Care, promującej podział 50/50 urlopu rodzicielskiego pomiędzy kobietę i mężczyznę.
Adriana Piotrowska-Milczarek
CEE HR (Business Partners) Manager Citibank Europe Plc.
Agnieszka Watrakiewicz
Menedżer Zespołu Kadr w Departamencie Polityki Wynagrodzeń i Spraw Pracowniczych Bank Gospodarstwa Krajowego

W czasach epidemii COVID-19, praca z domu stała się nie przywilejem, nie benefitem ale koniecznością.
Dla pracujących rodziców dodatkowym wyzwaniem jest wykonywanie obowiązków domowych sprawując jednocześnie opiekę nad swoimi dziećmi.
Dodatkowym obciążeniem jest stres, niepewność i ogromna presja na szybkie dostosowanie procesów biznesowych do nowej rzeczywistości
Ta sytuacja jest testem na partnerstwo w związkach – obnaża na ile dotychczasowy model podziału obowiązków był partnerski. W domowej przestrzeni, kiedy wszyscy są razem, tylko pary, które potrafią stanąć ramie w ramię i wspólnie podzielić obowiązki będą mogły stawić czoło temu wyzwaniu i przetrwać razem w dłuższej perspektywie.
Jaka jest rola pracodawcy w tym trudnym okresie? Jak umożliwić realizację partnerskiego związku, tak aby i kobieta i mężczyzna mogli realizować się zawodowo, dzieląc się obowiązkami domowymi i opieka nad dziećmi po równo? Jak wspierać ten proces, aby przy następnej tak trudnej sytuacji więcej par (rodzin??) była lepiej przygotowana na stawienie czoła tym przeciwnościom?
W panelu dyskusyjnym wezmą udział przedstawiciele firm Citi, Nat West, BGK, BNP Paribas – partnerzy strategiczni przewodnika dla pracodawców promującego równy podział urlopów rodzicielskich i partnerstwa pomiędzy kobietą a mężczyzną.
Panel dyskusyjny poprowadzi Karolina Andrian prezeska fundacji Share The Care.

13:40 - 14:05

Zwinne zarządzanie zespołem zdalnym - tips & tricks jak delegować, kontrolować i motywować zespół zdalny bez szkody dla projektów

Angelika Frańczak
Head of People Order Group.

Na przykładzie software house'u przedstawię case study jak z dnia na dzień bez szkody dla projektów przeszliśmy na całkowity tryb zdalny.
Podczas prezentacji opowiem o rozwiązaniach jakie stosowaliśmy przed pandemią w pracy zdalnej oraz nowe pomysły, które wdrożyliśmy w trakcie by zachować standardowy tryb pracy i poziom motywacji pracowników. Przejdę przez podstawowy "zestaw" każdego pracownika zdalnego oraz narzędzia dostępne na rynku, które umożliwią pracę zdalną a także zasady jakie warto wdrożyć pracując z domu.

14:05 - 14:10

Studio Kongresu

14:10 - 14:20

Lunch online! Wspólne gotowanie z CulinaryOn

CulinaryOn

Wyruszamy w kulinarną podróż z CulinaryOn i Kongresem Kadry! Zwiedzimy i zasmakujemy Pad Thai z krewetkami w oryginalnym, azjatyckim wydaniu! Przepisy uczestnicy otrzymają mailowo przed wydarzeniem.

14:20 - 14:35

Przerwa obiadowa

14:35 - 15:05

Odważne przywództwo w odważnych czasach

Joanna Chmura
Psycholog, trener. Realizuje projekty rozwojowe w Polsce i Europie.

To, co miało być przyszłością przywództwa stało się teraźniejszością. Już od teraz potrzebujemy odważnych liderów i liderek, którzy są gotowi popatrzeć emocjom prosto w oczy, którzy nie boją się rozwijać empatii i self-compassion w sobie i w swoich ludziach oraz którzy oprócz skupienia na wynikach pamiętają, że jedyną szansą na osiągnięcie założonych celów jest skupienie się na człowieku.

15:05 - 15:20

Studio Kongresu

15:05 - 15:10

WIDEO: Extended Tools

Extended Tools
15:10 - 15:20

Przerwa kawowa

15:20 - 15:40

Przywództwo w czasach trudnych - jaki ma sens dziś i jak wpłynie na kształt firmy w nieznanej przyszłości?

Roman Wieczorek
W latach 2010-2016 członek zarządu światowego Grupy Skanska,  pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego zarządu.

Wydawałoby się, że w czasie, który wymaga decyzji jednoznacznych, często trudnych dla wielu - wystarczy gdy menedżer podejmuje je szybko i stanowczo.
Po co wtedy te opowiadania o empatii, o samoświadomości, o widzeniu szerzej i dalej?
A jednak, „ tu i teraz” to czas - nawet jeśli najtrudniejszy – to czas, kiedy organizacje i pracownicy szczególnie potrzebują lidera, a nad to, to właśnie momenty trudne weryfikują lidera, czy jest zdolny do prowadzenia firmy w przyszłości.

15:40 - 15:45

Studio Kongresu

15:45 - 16:10

Zarządzanie niepewnością w zespole

Sebastian Kotów
Psycholog, przedsiębiorca i wykładowca akademicki. Długoletni menedżer i konsultant zarządzania.

Sesja przeznaczona dla menedżerów, którzy zarządzają menedżerami niższego szczebla, zespołami, zespołami projektowymi.
Cele sesji:
• Strategie eliminowania zachowań destrukcyjnych, utrzymania motywacji i zaangażowania w zespole, koncentracji na szansach i możliwościach, realizowaniu założonych zadań i celów biznesowych
• Pomoc w zarządzaniu własnymi emocjami, minimalizowaniu frustracji, napięć, niepokoju, redukowaniu stresu i zmęczenia
• Poznanie sposobów na efektywną komunikację, wspieranie indywidualne i zespołowe, minimalizowanie napięć, utrzymywanie przyjaznej atmosfery i współpracę.

16:10 - 16:40

Studio Kongresu: zakończenie drugiego dnia Kongresu

Dzień dobry ze studia!

Anna Włudarczyk
Menedżer projektu Kongres Kadry
Agnieszka Maruda-Sperczak
Mówczyni inspiracyjna i motywacyjna, trenerka biznesu.

Powitają Państwa organizatorzy KK Online oraz Agnieszka Maruda-Sperczak - moderatorka trzeciego dnia Kongresu

Co teraz ze mną - człowiek 3.0

Agnieszka Maruda-Sperczak
Mówczyni inspiracyjna i motywacyjna, trenerka biznesu.

Osobą, która ma zaktualizowane „oprogramowanie” do strategii skutecznych dzisiaj (a nie wczoraj). Sprzęt (człowiek) ten sam, tylko ze aktualizowanym oprogramowaniem
Na czym nasz mózg AUTOMATYCZNIE koncentruje się w czasach zmian, a na czym mógłby?
* Mamy najnowsze rozwiązania i aplikacje, jednak wciąż stary mózg.
* Stary mózg = stare strategie.
* Jak „zaktualizować oprogramowanie” naszego mózgu, aby ułatwić mu życie dzisiaj - nowe strategie.
* Kiedy mózg chętniej dokonuje zmian?

Każda ZMIANA TO WYMIANA „starego” na „nowe”
* Straty versus zyski – na czym się koncentruję.
* Przekonania na temat zmian, otoczenia in ludzi.
* 5 poziomów komunikacyjnych, a zmiana.
* Wzorzec rozwojowy i trwały.
* Architektura decyzyjna – właściwe pytania (są why? i są why? – liczy się kierunek i zwrot).
* Informacja zwrotna jak magiczna różdżka, tyle że przebadana.
* Radykalna szczerość z osobistą troską.
* Zbij temperaturę, nie termometr.
* Strefa produktywnego komfortu.

12:30 - 12:35

Studio Kongresu

12:35 - 13:00

Rynek pracy rynek niewiadomych - czyli nie znajdziesz pracy na rynku, który się zmienił szukając po staremu

Ernest Wencel
Dyrektor zarządzający PunktX.pl Skuteczne poszukiwanie pracy.

Tak zazwyczaj zaczyna się opowieść tych, którzy stanęli w punkcie X swojej kariery:

• Nigdy nie szukałem pracy, nie napisałem nawet CV, to praca zawsze szukała mnie.
• Byłem znany na rynku, headhunterzy, partnerzy, klienci, zabiegali o mój czas, byłem naprawdę dobry, mało kto zrobił dla firmy tyle co ja.
• Miałem tysiące wyświetleń i lajków, byłem zapraszany na lunche i konferencje
• Kiedy straciłem pracę coś nagle się zmieniło, telefon przestał dzwonić i już tylko nieliczni lajkowali moje posty. Headhunterzy, stali się bardzo zajęci i trudno było się umówić na zwykłą kawę.

Tak wygląda świat oczami managerów z pokolenia X którzy stracili pracę.
Tu dowiesz się jak odnaleźć się na rynku pracy, który się zmienił i jak ponownie wejść do gry.

Nie możesz tego przegapić!!!

13:00 - 13:15

Studio Kongresu

13:00 - 13:15

Przerwa kawowa

13:05 - 13:10

WIDEO: ICAS

ICAS
13:10 - 13:15

WIDEO: SuperMemo

Super Memo

Siła WARTOści … a tym bardziej w trakcie zmiany

Katarzyna Skorupka-Podziewska
Dyrektor HR, członek zarządu | Skanska & Citibank | Transformation Manager | Erickson Professional Coach

Czy można przejść przez globalny i lokalny kryzys w organizacji zachowując przy tym zaangażowanie pracowników? Jak ważny jest plan w zmianie? Czy rzeczywiście wartości mogą być siłą w zmianie i wpłynąć na strategiczne decyzje?
Na te i inne pytania odpowiem Wam przez pryzmat mojego doświadczenia i wiedzy oraz wewnętrznego kompasu, które w trudnych i różnych czasach pomogły mi w odpowiedzialnym spojrzeniu na pracowników, proces zmiany i liczby. Zobaczycie, że najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby nie tracić z pola widzenia wartości – zarówno w krótkim okresie, ale przede wszystkim w długoterminowej perspektywie (rozwoju firmy).
Trudno znaleźć szablon rozwiązań na jakikolwiek kryzys, jednak korzystając z doświadczeń możemy to zrobić za każdym razem lepiej. W tej prezentacji znajdziecie coś dla siebie – dobre praktyki, naukę z popełnionych błędów i konkretne przykłady. Udostępnię Wam również narzędzie - z pewnością przyda się w codziennej pracy zawodowej oraz w życiu osobistym. W czasie szalonego niepokoju, ale i w harmonii.
Zapraszam!

13:40 - 13:45

Studio Kongresu

Jak radzić sobie z kryzysem w firmie? Wesprzyj swoich ludzi, by wprowadzając więcej spokoju w swoje życie – byli efektywniejsi w pracy.

Jarosław Chybicki
Head of ICAS Academy. Mentor, psycholog, certyfikowany instruktor mindfulness, coach FEBI. Członek - założyciel International Partnership for Assessment and Development.
Janusz Prendota
CEO ICAS Poland. Związany z biznesem na stanowiskach strategicznych i zarządczych. Wydawca, animator rozwiązań internetowych, certyfikowany trener biznesu, praktyk z wieloletnim doświadczeniem.

Podczas wystąpienia Janusz Prendota i Jarosław Chybicki przedstawią Program Wsparcia Pracowników (EAP-ICAS) i mechanizmy o wysokiej efektywności, które są stosowane w programach tego typu w wielkich, światowych korporacjach.
Program EAP , w skrócie, polega na umożliwieniu pracownikom kontaktu z profesjonalistami różnych dziedzin: prawnikami, psychoterapeutami, coachami, ekonomistami/finansistami/doradcami, zawsze wtedy, gdy pracownicy tego potrzebują. Program działa 365 dni w roku, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę i jest dla pracownika bezpłatny.

14:15 - 14:25

Lunch online! Wspólne gotowanie z CulinaryOn

CulinaryOn

Wyruszamy w kulinarną podróż z CulinaryOn i Kongresem Kadry! Zwiedzimy i zasmakujemy ukochaną potrawę Ameryki – burgera, tym razem z guacamole! Przepisy uczestnicy otrzymają mailowo przed wydarzeniem.

14:25 - 14:50

Przerwa obiadowa

14:50 - 15:20

IOS mentalny - czego w czasach zmian oczekujemy od pracowników i jak budować inicjatywę, odpowiedzialność, samodzielność w zespole.

Adam Dębowski
Od 2007 roku pracuje doradczo i szkoleniowo dla małych i największych firm, takich jak Śnieżka, Orange, Metlife, Samsung. Współzałożyciel Instytutu Liderów Zmian.

- jak budować tzw. rozwojową mentalność pracowników, która jest otwarta na zmiany i innowacje,
- jak rozwijać przedsiębiorcze i kreatywne myślenie w zespole,
- jakie są przyczyny "zabijania" w pracownikach inicjatywy, kreatywności i samodzielności,
- co robią najlepsze małe i duże firmy, że pracownicy dają z siebie więcej i są bardziej lojalni.

15:20 - 15:25

WIDEO: Extended Tools

Extended Tools
15:20 - 15:30

Przerwa kawowa

15:30 - 16:00

Z czego nie może rezygnować HR w czasach kryzysu?

Anna Mośko-Toczek
HR Manager, AWS Poland Lowara Vogel Polska.

Na to i wiele innych pokrewnych pytań muszą odpowiedzieć sobie wszystkie osoby zarządzające działami HR i wspierające organizację. Standardowe funkcjonowanie organizacji w czasie kryzysu, czy też w ramach szczególnych okoliczności było już poruszane w literaturze przedmiotu wielokrotnie. Niemniej jednak sytuacja, w której przyszło nam funkcjonować aktualnie, nie jest nawet odrobinę podobna do tych, z którymi tak swobodnie działy HR zmagały się dotychczas. W swoim krótkim wystąpieniu postaram się przekazać kilka wskazówek, na to w jaki sposób skutecznie kontynuować funkcjonowanie biznesu i efektywne wsparcie działów HR.

16:00 - 16:00

Studio Kongresu

16:00 - 16:30

Postkryzysowe przywództwo: Katharsis i odbudowa zespołu w trybie rozszerzonym

Paweł Fortuna
Psycholog biznesu, wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i pracownik Instytutu Psychologii KUL. Koncentruje się na zagadnieniach psychologii pozytywnej, sztucznej inteligencji i uczenia się na błędach.

Niezamierzonym efektem ubocznym globalnej kwarantanny była przymusowa digitalizacja, która otworzyła przed każdym zespołem nowe możliwości funkcjonowania. Mądra odbudowa jego siły i sprawności w warunkach postkryzysowych powinna uwzględniać ten dorobek przekształcając go w trwałą jakość (np. w wymiarze współpracy, przekazywania informacji zwrotnej, efektywności osobistej i szkoleń). Będzie to tym sprawniejsze, im lepiej uda się oczyścić relacje z z zalegających emocji, niedomówień i innego, zbędnego balastu.

16:30 - 16:40

Zakończenie Kongresu Kadry Online

Studio Kongresu: zakończenie ostatniego dnia Kongresu

00:00 - 00:00

Raport z pierwszej edycji badania Nurtownik HR

meet&grow

Poznaj wyniki nowego badania Nurtownik HR! Dowiedz się, czym żyje dziś HR! Co jest ważne, a co – niespodziewanie! – nie jest. Jak wielu za Was myśli, że sztuczna inteligencja zastąpi Was w pracy? Dlaczego musimy porozmawiać o udzielaniu informacji zwrotnej? I jakiego wsparcia potrzebują pracownicy zdalni? Wyniki opublikowane zostaną w pierwszy wydaniu nowego elektronicznego magazynu skierowanego do praktyków HR!

00:00 - 00:00

Poradnik: 50/50 to się wszystkim opłaca! Rola pracodawców w wyrównywaniu prawa obojga rodziców do opieki nad dzieckiem.

Fundacja Share the Care

Od dłuższego czasu obserwujemy zmiany społeczne i kulturowe dotyczące zaangażowania rodziców w wychowanie dzieci, a w szczególności zmianę w podejściu do tacierzyństwa wśród młodych mężczyzn. Te zmieniające się potrzeby mają odzwierciedlenie w nowej polityce personalnej wśród pracodawców. Wydany przez Fundację Share the Care przewodnik ‘50/50 – to się wszystkim opłaca’ to zbiór artykułów prawnych, społecznych i ekonomicznych oraz praktyk pracodawców, którzy w swoich organizacjach stosują rozwiązania sprzyjające osiągnięciu work-family balance z poszanowaniem prawa obojga rodziców do opieki nad dzieckiem.

00:00 - 00:00

Artykuł: Zasady zwinnego zarządzania i nowoczesnej w komunikacji w zmienności i chaosie.

Instytut Liderów Zmian

- O czym pamiętać, jak budować współpracę, aby umieć szybko reagować na kryzysy lub do nich nie doprowadzać.
- Jak budować bardziej innowacyjną firmą otwartą na zmiany?

Artykuł przygotowany przez: Adama Dębowskiego, współzałożyciela Instytutu Liderów Zmian, który pomaga firmom i liderom rosnąć, poprzez pracę z zarządami, właścicielami firm, wyższą i średnią kadrą menadżerską.
www.adamdebowski.pl, www.60sekundmanagera.pl

00:00 - 00:00

Artykuł: Telepraca osób z niepełnosprawnościami – antidotum i przepis na sukces w dobie kryzysu i nie tylko.

Evo Solutions

Poznacie korzyści z zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, a także projekt tarczy antykryzysowej wg Evo Solutions.

00:00 - 00:00

Wideo: "Kiedy stres zamienia się w kryzys”

Sebastian Kotów
Psycholog, przedsiębiorca i wykładowca akademicki. Długoletni menedżer i konsultant zarządzania.

Jak ludzie reagują na stres i jak menedżerowie mogą dostosować sposoby ich wspierania. Do nagrania wideo będzie dołączony test na poziom stresu i inne materiały ćwiczeniowe. Wideo poprowadzi Sebastian Kotów i Joanna Poniatowska- Boniecka.

00:00 - 00:00

Wideo: Jak dbać o zdrowie pracując zdalnie?

Feel-it

Praca biurowa w dobie pandemii nabrała nowego znaczenia. Brak aktywności ruchowej i praca przy komputerze w nowych warunkach, dała o sobie znać zwiększoną ilością bólów kręgosłupa i mięśni wśród pracowników. Teraz, jak w soczewce widać skutki siedzącego stylu pracy, który coraz bardziej przekłada się na siedzący tryb życia. Skupiając się na prawidłowej ergonomii pracy, chronimy swój kręgosłup teraz i działamy prewencyjnie na przyszłość. Praca zdalna to coraz częściej wybierana forma pracy, dlatego powinniśmy nauczyć pracowników, jak zorganizować stanowisko biurowe aby jak najmniej narażać ciało na negatywne skutki siedzenia.
Pierwszy film przedstawia najważniejsze elementy ergonomii pracy, aby przeciwdziałać dolegliwościom bólowym kręgosłupa i mięśni. Ponadto fizjoterapeuta pokazuje proste techniki automasażu na popularne bóle karku i szyi.
Drugi film, jest to propozycja aktywnej przerwy prowadzonej przez doświadczonego trenera. Ćwiczenia pokazują, jak poprawnie budować "aktywną przerwę" - jakie ćwiczenia są najbardziej istotne dla zachowania pełnej sprawności układu ruchu. Jeśli wykonanie przedstawionych ćwiczeń sprawi Ci trudność, znaczy to, że właśnie Ty należysz do grupy ryzyka! Sprawdzisz sie? Warto dodać, że w filmie wykorzystano krzesło, które znakomicie może wzbogacić repertuar ćwiczeń w domu i/lub
Feel it, przygotowała dla Was także prezent w postaci poradnika ergonomicznego. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzielą się z nami fizjoterapeuci oraz trenerzy, z wieloletnim doświadczeniem w branży, wdrażając programy prozdrowotne w największych firmach w Polsce.
Materiał przygotowany przez specjalisów z https://www.feel-it.pl/

00:00 - 00:00

e-book „LIFE ENERGY MANAGEMENT-ZARZĄDZANIE SWOJĄ ENERGIĄ”

Nikolay Kirov
Praktyk z zapleczem naukowym. Trener, mówca inspiracyjny, doradca i wykładowca akademicki.

"STRES NIE ZABIJA. TO BRAK WŁAŚCIWEGO ODPOCZYNKU I REGENERACJI ZABIJAJĄ!"
Liderzy obecnie stoją przed wyzwaniami, które w znacznie mniejszym stopniu dotyczyły poprzednich pokoleń: zarządzania własną energią, stresem oraz energią zespołu.
GŁÓWNA INTENCJA KSIĄŻKI:
· Podwyższenie świadomości o swoim wpływie na własne zdrowie i dobre samopoczucie, a poprzez to zapewnienie wysokiego poziomu efektywności w pracy i życiu osobistym.
· Dostarczenie narzędzi wspierających osiąganie spokoju mentalnego i emocjonalnego dla obiektywnego i prawidłowego podejmowania decyzji, selekcji i priorytetyzowania działań.
· Nauczenie i pokazanie jak profilaktyka i regeneracja, zapewnia wysoki poziom energii własnej, zdrowia i rozwoju osobistego.
· Poszerzenie pola percepcji i dostarczenie narzędzi świadomego zarządzania sobą, swoimi zachowaniami oraz rozumienia innych dla efektywnej współpracy oraz zarządzania zespołami i/lub projektami.

00:00 - 00:00

Artykuł: Dowożenie wyników w czasach poCovidowych – fokus na efektywność!

Marek Skała
trener warsztatowy, coach, mówca inspiracyjny. Właściciel firmy szkoleniowej MEGALIT – Instytut Szkoleń.

Skrajnie praktyczny zestaw technik od Alfy - sensownego zlecania zadań, do Omegi czyli efektywnego rozliczania. Oraz kilka technik wsparcia w trakcie realizacji. To pozwoli uniknąć zapętlania działań, prze-mailowania czy klasycznych korpo-wojen o rację zamiast o skuteczność. Pokażę także jak unikać KSW, czyli Korpo-Syzyf-Work. To wszystko bardzo konkretne, w oparciu o badania i do zastosowania od zaraz. Kadry+!
Artykuł przygotuje: Marek Skała – trener warsztatowy, coach, mówca inspiracyjny. Właściciel firmy szkoleniowej MEGALIT – Instytut Szkoleń.

00:00 - 00:00

Artykuł: Komunikacja online w czasie pandemii koronawirusa

GoWork.pl

Pandemia koronawirusa spadła na nas jak grom z jasnego nieba. Nikt nie spodziewał się takiego obiegu sytuacji, bowiem coraz częściej słyszymy o zwolnieniach grupowych i kryzysie gospodarczym. W związku z tym komunikacja online jest obecnie jednym z kluczowych działań. Czy da się ją prowadzić z klasą? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym artykule.

Zespół GoWork.pl

Wideo: Business case w rekrutacji a ochrona własności intelektualnej

Anna Szymańska
Ernest Wencel
Dyrektor zarządzający PunktX.pl Skuteczne poszukiwanie pracy.

To rozmowa budująca świadomość jak kandydat przygotowujący business case może chronić swój know-how i własność intelektualną. Z drugiej zaś strony jak pracodawcy mogą z tego bardzo ważnego narzędzia korzystać bez budowania negatywnych emocji.
• Jak nie tracić cennych kandydatów, którzy zniechęceni opiniami lub osobistymi przykrymi doświadczeniami mogą rezygnować z rekrutacji.
• Jak budować przewagę na rynku budując pozytywny Candidate Experience
• Jak zbudować światowy standard rekrutacji managerskich z poszanowaniem praw własności intelektualnej.

Rozmowę poprowadzą:
Headhunter Ernest Wencel twórca Punkt X wspierający managerów w poszukiwaniu pracy.
Mecenas Anna Szymańska właściciel kancelarii Media Law specjalizującej się w ochronie praw własności intelektualnej.

00:00 - 00:00

Artykuł: Digitalizacja procesów kadrowo-płacowych

Unit4

Sprawozdanie krajowe – Polska 2020 ogłoszone przez Komisję Europejską w lutym bieżącego roku zawierało informację, że jednym z istotnych czynników mogącym przyczynić się do rozwoju gospodarczego w naszym kraju jest akumulacja kapitału, również w innowacje w biznesie, w tym digitalizację. Z kolei McKinsey Global Institute już w 2017 roku przedstawił wyniki badań, które wskazywały, że digitalizacja ma ogromny wpływ na warunki i sposób pracy a największymi jej beneficjentami są liderzy zmian. W dobie pandemii potrzeba cyfryzacji jest jeszcze bardziej zauważalna, a większa jasność przepisów i dostępne na ryku rozwiązania mogą przyczynić się do zmiany sposobu myślenia przedsiębiorców. Z raportu przygotowanego przez ekspertów Unit4 dowiedzą się Państwo, dlaczego inwestowanie w cyfryzację jest tak istotne, i w jaki sposób przeprowadzić pełną digitalizację procesów HR.

Wideo Szkolenia: nie! Rozwój: tak. Dlaczego tradycyjne szkolenia odejdą po pandemii w przeszłość?

Maciej Robakiewicz
aktor, trener 4Results
Izabela Kazimierska
dyrektor merytoryczny, trener 4Results

Obecny czas ujawnił słabość tradycyjnych szkoleń. Większość Klientów w branży szkoleniowej mówi dziś: „Budżet szkoleniowy to przeszłość”, „teraz każda złotówka wydana na rozwój jest 3 razy oglądana”, „nasi menedżerowie nie mają czasu na szkolenia”.
Gdyby szkolenia były efektywne, nikt by tak nie mówił, nie oszczędzał na szkoleniach a zarządy inwestowałyby dalej w rozwój. Oszczędzamy na szkoleniach, ale rozwoju potrzebujemy jak nigdy dotąd, bo wszyscy pytają: „jak zarządzać w chaosie, zmianie?”, „jak radzić sobie z emocjami swoimi i pracowników?, „co robić z tą zwinnością i rozproszeniem?”, jak teraz sprzedawać? Itd.
Przyszedł czas, aby zweryfikować raz na zawsze temat efektywności szkoleń.
Jakiego podejścia do rozwoju potrzebuje teraz biznes? Jak to zmieni podejście do szkoleń? Czy wreszcie będziemy rozwijać, czy realizować „fajne” szkolenia? Zapraszam liderów HR, którym leży na sercu troska o realny rozwój, do wspólnej dyskusji.

00:00 - 00:00
ADP

Artykuł: Czy koronawirus zmieni polski rynek pracy? Home office, samozatrudnienie i freelancing jako nowy model zatrudnienia

ADP

Pandemia koronawirusa wywołała sporo negatywnych konsekwencji we wszystkich aspektach naszego życia. Musieliśmy zmienić swoje codzienne nawyki, zastosować się do wprowadzonych obostrzeń i odnaleźć się w nowej rzeczywistości – również w pracy. Wiele firm stanęło przed niemałym wyzwaniem – przenieść całe biuro na pracę zdalną. Początkowo, wydawało się to zadaniem trudnym, jednak już dzisiaj widzimy, że w przypadku wielu firm operacja ta zakończyła się sukcesem. Czy możliwe jest utrzymanie nowych modeli pracy także „po epidemii”? I czy firmy w Polsce są już na to gotowe?

00:00 - 00:00

E-book: Agile. Zwinne zarządzanie. Krótko, prosto i na temat

Ewa Błaszczak
Mentor liderów, strategiczny konsultant biznesowy, wykładowca MBA Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert zwinnego zarządzania (agile), komunikacji, angażowania i innowacyjności.

Jeszcze niedawno zwinne podejście było li tylko modnym tematem. Teraz zwinność jest warunkiem przetrwania i osiągnięcia sukcesu w Covid-owej rzeczywistości.

Książka Ewy Błaszczak jest dla tych wszystkich, którzy chcą zwiększyć elastyczność, kreatywność i klientocentryczność działania OD ZARAZ. Którzy decydują się zawalczyć o sukces transformacji w swojej organizacji.

Wartość dodana książki “Agile”:
- Pokazuje czym jest, a czym nie jest zwinne zarządzanie. Rozprawia się z mitami krążącymi o Agile’u.
- Daje jasne wskazówki jak stosować Agile we wszystkich branżach biznesu, a nie tylko w IT.
- Odnosi się zarówno do wdrażania Agile na poziomie kulturowym, zarządczym jak i operacyjnym.
- Podaje na tacy strategie i narzędzia zwinnego zarządzania, do zastosowania od razu.
- Uczy krok po korku, jak budować zwinne zespoły
- Omawia praktyczne aspekty stosowania dwóch kluczowych metod zwinnego zarządzania: SCRUM i Design Thinking
- Jest źródłem informacji o sprawdzonych w Polsce i na świecie dobrych praktykach zwinnego zarządzania i uczy jak przestrzec się przed spektakularnymi porażkami wdrożenia zwinnych metodologii.

00:00 - 00:00

Co mówi o firmie nasza kultura organizacyjna? Jak mierzyć organizację w czasach zarazy?

Aleksandra Pszczoła
Założycielka i CEO Bee Talents.

Patty McCord mówi, że kultura organizacyjna objawia się w tym jak opowiadasz o firmie i w sposobie interakcji między członkami zespołu. Kryzys, który wymusił pracę z domowego zacisza, stał się sprawdzianem dla nas wszystkich. Czarno na białym widać, które firmy zostały zbudowane na mocnych fundamentach, a które to domki z kart. Gdzie tak naprawdę dba się pracowników i kieruje ich dobrem, a gdzie kultura organizacyjna mocno odstaje. Tutaj nie możemy polegać na naszych domysłach, a kulturę trzeba mierzyć. W dzisiejszym video zaprezentuję w jaki sposób mierzyć i wzmacniać kulturę organizacją tak aby przetrwała nawet czasy zarazy.

00:00 - 00:00

Raport: Nawyki zakupowe w trakcie pandemii

Experience Institute

W Experience Institute postawiliśmy sobie pytania: Jak obecna sytuacja wpłynie na życie i funkcjonowanie Polaków? Na ile przewartościuje się etos jaki do tej pory wyznawali? W jakim stopniu zmienią się, do tej pory niezachwiane, przyzwyczajenia i decyzje zakupowe?

Artykuł: Zdrowa firma

Medicover

Kompleksowe podejście do zdrowia pracowników zawsze zajmowało wysokie miejsce wśród priorytetów dla Dyrektorów HR. Atrakcyjne benefity pozapłacowe z tego zakresu przyczyniają się do wzrostu zaangażowania, retencji oraz przede wszystkim do zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. To zadania silnie połączone z celami biznesowymi zarządów firm: z zapewnieniem ciągłości biznesu i skutecznością działania. Aby lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe oraz ich związek z dbałością o zdrowie pracowników, ICAN Research na zlecenie Medicover przeprowadziła wywiady z Dyrektorami HR w kilkunastu firmach z różnych branż. Jakie wnioski płyną z badania „Zdrowa Firma” oraz jak mogą się one zmienić w związku z pandemią koronawirusa? Firma Medicover na podstawie wyników badań oraz własnej wiedzy pokaże, jak one się zmieniły.